Film, który boli, jak "CZYŻ NIE DOBIJA SIĘ KONI?", czy "REQUIEM DLA SNU".
Dla odważnych.
Dzeło sztuki.
Owszem, co prawda handmade, ale są na opensub pod oryginalnym tytułem "The day of the locust"
Wiem, że nie do mnie, ale:
Głód, Pogrzebany, Mary i Max, Wszystko za życie. Mnie osobiście te filmy zabolały z różnych powodów i pierwszego nadal nie obejrzałem kolejny raz. "Dzień szarańczy" akurat mnie nie boli, chociaż uwielbiam ten tytuł. Były sekwencje w poprzednim filmie tego samego reżysera ("Ta przeklęta niedziela"), które bardziej na mnie tak działały, ale nie jako cały film.
"MATKA I CÓRKA" z Sophią Loren! Co jeszcze...
"PRAWDA" z BB
https://www.filmweb.pl/film/Prawda-1960-8850
"WZGÓRZE" Sidneya Lumeta z Seanem Connery (film pozbawiony wszelkich hamulców, rola na granicy aktorskiego obłędu. Doskonała. Zupełnie niedoceniona),
https://www.filmweb.pl/film/Wzg%C3%B3rze-1965-11836
"KANAŁ" Wajdy
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Kana%C5%82-31959
"WYROK W NORYMBERDZE" Stanleya Kramera ze Spencerem Tracy, Burtem Lancasterem, Montgomery Cliftem, Judy Garland i Maximilianem Schellem
https://www.filmweb.pl/film/Wyrok+w+Norymberdze-1961-35820
"CZARNY NARCYZ" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/Czarny+narcyz-1947-111145
"W KLESZCZACH LĘKU" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/W+kleszczach+l%C4%99ku-1961-113237
"NIEWINIĄTKA" z Audrey Hepburn i Shirley MacLaine
https://www.filmweb.pl/film/Niewini%C4%85tka-1961-8119
"PERSONA"
https://www.filmweb.pl/film/Persona-1966-31654
"WRZASK" z Susanah York
https://www.filmweb.pl/film/Krzyk-1978-10872
"OPĘTANIE" z Isabelle Adjani
https://www.youtube.com/watch?v=hS1ThMTlvSg
"EQUUS" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Je%C5%BAdziec-1977-35356
"SPRAWA GORGONOWEJ"
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Gorgonowej-1977-9718
"ZDJĘCIA PRÓBNE" z Darią Trafankowską
https://www.filmweb.pl/film/Zdj%C4%99cia+pr%C3%B3bne-1977-11974
"TRZEBA ZABIĆ TĘ MIŁOŚĆ"
https://www.filmweb.pl/film/Trzeba+zabi%C4%87+t%C4%99+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-1972 -11219
„ŚCIEŻKI CHWAŁY” Kubricka z Kirkiem Douglasem
https://www.filmweb.pl/film/%C5%9Acie%C5%BCki+chwa%C5%82y-1957-12075
"ŻELAZNY KRZYŻ" Sama Peckinpaha z Jamesem Coburnem, Jamesem Masonem i Maximilianem Schellem
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBelazny+krzy%C5%BC-1977-37394
"BITWA O ALGIER" Gilo Pontecorvo,
https://www.filmweb.pl/film/Bitwa+o+Algier-1966-32637
"SPRAWA MORANTA" z Bryanem Brownem
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Moranta-1980-91826
"GALLIPOLI" Petera Weira z Melem Gibsonem
https://www.filmweb.pl/film/Gallipoli-1981-5774
"POLA ŚMIERCI" Rolanda Joffe
https://www.filmweb.pl/film/Pola+%C5%9Bmierci-1984-8762
"OFIARY WOJNY" Briana De Palmy z Seanem Pennem i Michaelem J. Foxem
https://www.filmweb.pl/film/Ofiary+wojny-1989-8295
"NA GORĄCO" Briana De Palmy
https://www.filmweb.pl/film/Na+gor%C4%85co-2007-413587
"OSTATNI KOWBOJ" Davida Millera z Kirkiem Douglasem
https://www.filmweb.pl/film/Ostatni+kowboj-1962-7391
Dziękuję, mogę Ci polecić filmy,bardziej dwa teatry telewizji Wojtka Smarzowskiego: Kuracja i Małżowina, można je ściągnąć. Kuracja według mnie to polski Lot nad kukułczym gniazdem a Małżowina pokazuje stadium obłędu i samotności