Moje 3 ulubione filmy (dotychczas bo wszystkich nie widziałem, ale widziałem ich sporo) pana Andrzeja to:
1.Niewinni Czarodzieje 10/10
2:Panny z wilka 9,5/10
3:Ziemia obiecana 9/10
A jak jest u was ???
Najlepsze
1. Człowiek z marmuru
2. Człowiek z żelaza
3. Przekładaniec
Najgorsze
1. Katyń
2. Zemsta
3. Pan Tadeusz
Po za tymi trzema filmami, to reszta jego filmografii jest OK
Nie chodzi o to. Zemsta z 1956 była o wiele lepsza od wersji Wajdy i miała świetny klimat. Natomiast w Panu Tadeuszu strasznie irytowała mnie obsada, jakoś mi ci aktorzy nie pasowali do odtwarzanych ról.
1 Człowiek z marmuru
2 Pan Tadeusz
3 Kanał
dorzucę jeszcze katyń i Zemstę,a także Popiół i diament oraz Umarłą klasę tadeusza Kantora.
W kolejności alfabetycznej:
Człowiek z marmuru
Kanał
Katyń
Korczak
Panny z Wilka
Pan Tadeusz
Popiół i diament
Wesele
Ziemia obiecana
Poza tym kilku dawno nie oglądałem, i trudno ocenić bo pamięć zawodzi.
A najgorszy Katyń... Jakoś nie tego się spodziewałem
W sumie to "Panny z Wilka" są z "Ziemią obiecaną" ex aequo na 2. Chociaż w ramach powtórek "Niewinni czarodzieje" podobały mi się mniej niż za pierwszym razem.
Ciężko wybrać z tylu doskonałych filmów, ale dla mnie to są "Panny z Wilka", "Ziemia obiecana" i "Popioły"
"Panny z Wilka", "Ziemia obiecana", "Wesele" ex aequo, "Korczak" i "Kanał" ex aequo , ale bardzo lubię "Popiół i diament", oraz "Przezina". Natomiast "Niewinni czarodzieje", "Polowanie na muchy" te filmy mają cudowną muzykę. Wajda w swoich filmach zawsze miał swietnych aktórów, cudowną muzykę.